Odhalte svůj úhel pohledu a své postoje.
Zrecenzujte cokoliv, co se týká vašeho odvětví, a podělte se čtenáři o svůj názor a postoje. Vyšla nová kniha nebo film, konala se konference nebo událost spojená s vašimi tématy? Chyťte se příležitosti představit svoje hodnoty a ukažte, kde stojíte.
Obzvlášť oborové konference jsou skvělým námětem na recenzi (reportáže z akcí a zprávy už vás nebaví?). Vezměte si hlavní body a myšlenky od spíkrů a popište svým čtenářům, jak to děláte u vás nebo co si myslíte jinak. Není nutné být příliš kritičtí nebo za každou cenu v opozici, vždy buďte upřímní.
Jak na to
- Vyberte si, co budete recenzovat – může to být událost, dílo (kniha, film, vědecká práce apod.). Mělo by se to samozřejmě týkat toho, čím se vaše firma zabývá.
- Připravte si jasný a odvážný názor na danou věc a zapište si v několika odrážkách, co chcete zdůraznit. Body by měly odrážet hodnoty vaší společnosti nebo vycházet z vašeho know-how. Cílem je ukázat čtenářům, jak se to dělá u vás a proč jste jedineční. Zvolte si také ambasadora / autora – koho pod recenzí podepíšete. Je vždycky lepší a uvěřitelnější, když za vás mluví reálný člověk.
- Napište článek podle jednotlivých odrážek. U každé uveďte jasné vysvětlení a důvod, proč jste ji zařadili. Zdůrazněte, že jde o vás názor a úhel pohledu. Nezapomeňte na základní informace o recenzované věci (čas a místo konference, autora a nakladatele knihy apod.)
- Připojte fotografie, pokud to bude nutné (např. z akce, portrét autora nebo obálku knihy).
📝 Checklist
✓chytlavý a jasný titulek
✓ hlavní text s vyargumentovanými názory
✓autor a jeho fotka
✓základní informace o recenzované věci
Časová náročnost: 3/5
Finanční náročnost: 2/5
Délka: 2/5
💡 Tajný tip 💡
Nemusíte se držet jenom vážných věcí. Znáte třeba film nebo seriál, který se týká vaší profese?