Nechte čtenáře nahlédnout, jak to u vás vypadá.
Máte v magazínu už příliš rozhovorů a chcete představit dalšího člověka? Zkuste pro změnu tento formát. Vyfoťte velkoformátový snímek kanceláře svého kolegy a popište jeho zaměstnání, koníčky a pracovní zvyky skrze věci, které má na svém pracovním místě.
Vezměte své čtenáře do kanceláře generálního ředitele, kam by se jinak nepodívali. Skvělé pro B2B tituly. Nebo vyfoťte pracovní stůl svého kolegy a umístěte na něj 5 až 10 předmětů, které každý den používá. Dejte si záležet na kvalitě fotografie, tady hraje hlavní roli.
Jak na to
- Rozhodněte, koho představíte v tomto článku a popište mu svůj nápad (případně konzultujte i s jeho nadřízeným, pokud je to nutné). Domluvte si termín pro focení a najměte profesionálního fotografa. Nabídněte pomoc s případným úklidem nebo přípravou místnosti pro focení.
- Proberte nápad s fotografem a domluvte mu prohlídku lokace dopředu, ideálně ve stejnou denní dobu, kdy se pak bude fotit (kvůli světlu).
- Potkejte se s respondentem (ideálně před focením), nechte je popsat, co by chtěli zdůraznit a zapište si to. Vyptejte se i na pár osobních detailů, které s věcmi na místě souvisí.
- Po focení nechte fotografa a grafického designéra vybrat ideální snímek. Myslete na to, že uprostřed fotografie (pokud ji umístíte na dvoustranu) bude přehyb stránky a některé detaily mohou zaniknout.
- Napište titulek a první odstavec, ve kterém danou osobnost představíte. Popište všechny důležité věci na fotografii. Vepište poznámky přímo do fotografie (v PDF nebo si ji vytiskněte, a následně naskenujte), aby grafik poznal, co kam patří.
📝 Checklist
✓ fotografie ve skvělé kvalitě
✓ titulek a první odstavec představující osobnost a místo na fotce
✓ textové popisky vedoucí k objektům na fotce
Časová náročnost: 2/5
Finanční náročnost: 3/5
Délka: 2/5
💡 Tajný tip 💡
Když chcete umístit velkou fotku přes dvoustranu, nezapomeňte, že uprostřed je sklad stránky a část fotky v něm zanikne. Upozorněte na to svého grafika, najde řešení.