Jeden člověk – více otázek.
Žánr pro vás, pokud potřebujete v každém vydání představit někoho nového.
Udělejte z dotazníku opakující se rubriku, na kterou se budou čtenáři těšit. Stálý seznam stejných otázek, které představí nového zaměstnance, nového klienta nebo kohokoliv budete chtít představit (a kdo je ochotný vám vyplnit dotazník).
Tón je úplně na vás a konceptu vašeho magazínu. Může to být uvolněný lifestyle článek s otázkami o oblíbených filmech nebo představě ideální dovolené. Nebo využijte dotazník k tomu, abyste se dozvěděli víc o předchozí kariéře nebo profesních snech a cílech.
Jak na to?
- Zvolte si tonalitu pro svůj dotazník. Uvolněná – duchovní – kariérní – technická? Cokoliv je vhodné pro váš magazín a vaše komunikační cíle.
- Sestavte dotazník. Až vám dojdou nápady, inspirujte se v internetových článcích, existují stovky článků, ze kterých můžete čerpat. Zeptejte se svých kolegů, co by si rádi přečetli. Ideální počet otázek v dotazníku je mezi 10 a 30. Přidejte pár otázek navíc, pro případ, že byste vám respondenti neodpověděli na všechno.
- Rozhodněte se, koho oslovíte pro dané vydání a pošlete dotazník, zdůrazněte, jak dlouhé odpovědi očekáváte. Držte se jednoslovných nebo maximálně jednovětných odpovědí.
- Posbírejte odpovědi a rozhodněte se, které necháte a které vynecháte. Připojte krátký medailonek a případně i fotografii.
- Pošlete text po korektuře a fotku respondenta grafickému designérovi.
📝 Checklist
✓ chytlavý titulek (např. 22 otázek pro…)
✓ základní bio (medailonek) respondenta (v prvním odstavci nebo v informačním boxu)
✓ fotka nebo ilustrace respondenta
Časová náročnost: 2/5
Finanční náročnost: 1/5
Délka: 3/5
💡 Tajný tip 💡
Nejlepší způsob, jak z někoho dostat odpovědi? Pošlete otázky s jasným deadlinem. Bez termínu většinou nic nedostanete.